Hoe u naar uw lichaam kunt luisteren

Na de ‘eet minder en oefen meer’-mantra die elke keer dat iemand vraagt ​​naar het geheim om fitter te worden, naar voren komt, volgt de even betekenisloze en te veel gebruikte uitdrukking’ luister naar je lichaam ‘. Om te laten zien hoe tegenstrijdig die laatste vermaning is, bedenk dat we alleen fitter, sterker en sneller worden als we ons lichaam meer onder druk zetten dan ze normaal kunnen verdragen, zodat we de adaptieve respons kunnen activeren.

Dus als ons lichaam ‘stop’ fluistert tegen ons binnenoor, negeren we ze dan en gaan we door?

Of luisteren we naar ze en blijven we doorgaan omdat we begrijpen dat ons lichaam liegt? Het wordt een beetje verwarrend en daarom zijn we op zoek gegaan naar antwoorden. De medische term voor het luisteren naar ons lichaam heet interoceptie en wordt gedefinieerd als: ‘bewustzijn van iemands lichaam … nauw verbonden met zelfidentiteit, het gevoel’ mij ‘te zijn. Een cruciale vraag is hoe de hersenen verschillende sensorische signalen van het lichaam integreren om de ervaring van dit lichaam als [het zijne] te produceren, bekend als gevoel van lichaamseigendom. “

Verbind lichaam en geest

De sleutel om daadwerkelijk naar ons lichaam te luisteren en te begrijpen wat het zegt, is empathie ervoor (en onszelf) te voelen. Het is tenslotte ons lichaam, we leven erin. Vaak zijn we cultureel geconditioneerd om ‘moeilijke dingen uit te doen’ en dat wordt verkeerd geïnterpreteerd als een noodzaak om te ontkennen. Als we ons gestrest voelen door een bepaalde situatie of onze levensstijl in het algemeen, hebben we de neiging het gevoel te negeren, onze emoties te beperken en door te gaan tot we breken.

We gebruiken dezelfde zinloze moed als we ziek of gewond zijn.

We moeten

Sta open voor hoe we ons voelen. Dat betekent dat we situaties waarin we ons gestrest en ongemakkelijk voelen niet negeren.

Stel een routine op. Zelfs de meest grillige levensstijlen hebben nog steeds enige routine.

Glimlach. Een glimlach maakt dezelfde endorfines in ons lichaam vrij alsof we echt gelukkig zijn en na een tijdje begint alles in perspectief te vallen.

Mediteren. Doe wat onderzoek, het zal je laten zien hoe als je niet zeker weet hoe je het moet aanpakken.

Wees realistisch. Van nul naar held gaan in elk trainingsprogramma is een recept voor een ramp en een oproep tot blessures.

Wees lief voor jezelf. Dit is waarschijnlijk het moeilijkste deel om te volgen.

Word wijs tot valse positieven

Het lichaam is van nature ontworpen om zoveel mogelijk rust, eten en drinken te zoeken. Dat komt omdat dit traditioneel dingen waren die niet gemakkelijk aankwamen. In onze oude levensstijl was hard werken en bewegen de norm en de luxe had genoeg te eten en te drinken en genoeg tijd en een veilige plek om diep te slapen.

Onjuiste positieven zijn precies dat: onwaar. We kunnen er veilig langs varen, ze erkennen voor wat ze zijn en onszelf een beetje ongemak opleggen. Het is de erkenning, en niet de handeling van negeren, die ons in staat stelt de weerstand van ons lichaam veilig te omzeilen.

More Stories
Hoe te herstellen van een knieblessure