Afvallen

Om fit te worden en dan te blijven, moet je begrijpen hoe het proces werkt.

Het is geen magie en het is geen rocket science, het is logica – meer specifiek de logica van je lichaam.

Er is een bepaald aantal vetcellen in een volledig ontwikkeld menselijk lichaam dat wordt vastgesteld door eetgewoonten tijdens de kindertijd en adolescentie. Het aantal vetcellen blijft dan tijdens het volwassen leven hetzelfde. Het lichaam gebruikt die cellen zoals zakken om gecomprimeerde energie = vet op te slaan. Het heeft geen toegang tot deze cellen als het voldoende energie heeft uit andere bronnen, zoals de vorige maaltijd.

Het vet dat in de vetcellen is opgeslagen, wordt vervolgens gereserveerd voor wanneer we het nodig hebben in geval van verhongering of voor wanneer we niet kunnen jagen en verzamelen. Dit was een geweldig zelfbehoudmechanisme dat bedoeld was om ons voortbestaan ​​te garanderen in een tijd in onze evolutie waarin voedsel schaars was.

Hoe werkt sporten?

Het hele doel van lichaamsbeweging is om extra energieverbruik toe te voegen aan uw normale dag. De reden dat we nu actief aan lichaamsbeweging moeten denken, is omdat onze levensstijl drastisch is veranderd van wat ze waren – we bewegen minder dan ooit, of helemaal niet, en alles is geoptimaliseerd voor het absolute minimale energieverbruik. We rijden overal, we nemen liften en roltrappen en zelfs onze maaltijden worden voor de deur bezorgd.

De wetenschap

Wanneer we actief zijn, versnelt ons metabolisme omdat we een hogere energiebehoefte hebben. Het lichaam begint dan brandstof te verbruiken. Wat je ook eet, het combineert uiteindelijk met zuurstof tot drie chemische verbindingen: water, kooldioxide en adenosinetrifosfaat (ook wel ATP genoemd). Sommige ATP wordt van nature in de spier opgeslagen en is beschikbaar om op korte termijn te verbranden (daarom kunnen onze spieren veel kracht uitoefenen zonder op te warmen of te wachten tot onze ademhaling dieper wordt en onze zuurstoftoevoer naar de bloedbaan) verhogen).

Oefening voor vetverlies

Je realiseert je nu dat alle oefeningen werken. Je kunt vrijwel elke activiteit doen die je leuk vindt en een regime volgen dat je leuk vindt, of het nu gaat om vrije gewichten of lichaamsgewichttraining, hardlopen of fietsen, yoga of dans, boksen of vechtsporten en je krijgt extra energieverbruik om de reserves te verbranden.

Hoeveel u per sessie verbrandt, hangt af van hoe hard u werkt, uw huidige fitnessniveau, uw leeftijd – hoe ouder u bent, hoe meer de conserveringssystemen overuren werken en hoeveel spiermassa u draagt. Hoe vaak u uw training varieert, speelt ook een rol.

Trainingsintensiteit

Het verhogen van de herhalingen en de duur van uw training is een manier om meer uit uw training te halen, maar het betekent ook dat u meer tijd zult besteden aan trainen, wat niet altijd een optie is. Soms is de enige manier om meer te bewegen en er meer van te profiteren, de intensiteit van elke training te verhogen.

Het is simpel:

ga voor tijd en maak het je doel om elke keer bij elke sessie je nummers te verslaan. Je blijft altijd uitgedaagd: je verbrandt meer en dan blijf je de hele dag door hoger branden.

More Stories
Schoonheidshygiënetips: hoe u uw routine hygiënischer kunt maken